100 bedrifter skal bli bedre på nett

John Terje Veseth i NUAS, Borgar Dale i Webavdelingen, Håkon Hartvedt i Branding Box og prosjektleder Hugo Pedersen oppfordret i høst lokalt næringsliv til å bli med på Telemark Online.

John Terje Veseth i NUAS, Borgar Dale i Webavdelingen, Håkon Hartvedt i Branding Box og prosjektleder Hugo Pedersen oppfordret i høst lokalt næringsliv til å bli med på Telemark Online.

Artikkelen er over 2 år gammel

Fredag 16. januar går startskuddet for Telemark Online, et samarbeidsprosjekt mellom Telemark fylkeskommune, Google og Innovasjon Norge. 100 bedrifter skal lære hvordan de lykkes digitalt - deriblant seks fra Notodden og et par fra Hjartdal og Sauherad.

DEL

Gå høsten i møte - KUN 88 kr for 8 uker med papiravisen og alt innhold på nett

Telemark Online sitt mål er å styrke Telemark som et digitalt fylke, og bidra til å skape vekst i næringslivet via økt digital synlighet. Dette gjøres via å etablere et unikt opplæringsprogram, som går både i Grenland og i Bø/ Notodden.

Dette gir hele 16 samlinger og én-til-én veiledning, og blir gjennomført av 18 lokale partnerbedrifter fra Telemark, som har sin ekspertise innen digital rådgivning. Eksempel på tema for samlingene er digital strategi, sosiale medier og Google Analytics.

Blant de 100 bedriftene som er med, finnes Notodden Blues Festival, Europas Blues Senter, Notodden Energi Nett, Telemark byggutleie, Brattrein og Blues Music Club.

Fra Hjartdal er Tjønnås Økogard med og fra Sauherad er Fyrverkerimannen påmeldt.

Det er første gang det gjennomføres et prosjekt av denne skala på fylkesnivå. Fylkesordføreren, NHO Telemark og Google er blant de som ønsker 100 Telemarks bedrifter og 18 fagpartnere velkommen når de på fredag samles for å starte på denne digitale reisen.

Notodden-firmaene Webavdelingen og Brandingbox er to av samarbeidspartnerne til arrangøren, som skal veilede bedriftene til å bli mer synlige på nettet.

Artikkeltags