Søk

Hvor vil du søke?

+ Innhold A-Å

Delte meninger om aksjoner

DEBATT: Noen mister all respekt for rånerne etter nattens herjinger med dekkbrenning, mens andre synes det er flott at de unge engasjerer seg. Debatten fortsetter på www.telen.no. (Foto: Øyvind Bergestig)

  • Del på nettet
  • Tips en venn via epost
  • Skriv ut

Tips oss »

Debatten raser etter rånernes protestaksjon natt til i dag. Noen har sett seg lei på sutringen, mens andre mener det er bra at rånerne markerer seg.

Les kommentarene til de aktuelle artiklene om gågata og dekkbrenningen på Telens nettside – og i morgendagens papirutgave av Telen.

Mister sympati

"Kjempesmart, ulovlige aksjoner mot et lovlig fattet vedtak, spikeren i kista deres gutter og jenter!" skriver GG, som antyder at rånernes markering med å brenne bildekk flere steder i Notodden i natt gjør vondt verre for dem selv.

"Godt de viser muskler for noe de tror på, stå på!" mener Beboer i Storgata 68. "Brenne bil dekk og lage kvalme tror jeg ikke gjør situasjonen noe bedre for rånerene" sier Ove. "Dette er en god grunn til å holde gata stengt for alltid, det var en fryd å være i sentrum uten bråk i går! Sånn idiotisk oppførsel bør bli slått hardt ned på!" mener Oppgitt.

"Det jeg reagerer på er folk som ikke tar høyde for at det er andre som ferdes/oppholder seg på byens fellesarealer. Det er rett og slett mangel på folkeskikk blant mange rånere, og det fikk vi jo se et nytt eksmpel på sist natt......." skriver Henrik i en kommentar.

"Den siste respekt jeg hadde til disse "rånerne" forsvant nå. Voks opp! Politiet bør sette inn uro patrulje på disse menneksene få bukt med miljøet. Ser ikkeno positivt i det lengre." sier Tidligere råner.

Skulle likt å tatt ein diskusjon om miljø med rånere som aksjonerer på den måten. Takk for utslippet, det var eit flott bidrag til Norges totale utslepp av sunne, friske avgassar. Råninga er også eit godt bidrag i så måte, sier I.

Skuffet

Andre har synspunkter om selve vedtaket politikerne har gjort om å gjøre om deler av Storgata til gågate i en prøveperiode fram til oktober:

"Det er helt sykt at de stenger der de gjør! Det området som er stengt nå er jo der det bor færrest folk og der hvor det allerede er utesteder som bråker til langt på natt! Har selv bodd ved Torvet å aldri vært plaga av rånere, men musikken fra storgata 38 hørtes til langt på natt. Og nå kommer vel Rallarn dit og. Hva med Eldreboligene i Storgata 91, der åpner veien snart forbi igjen! Det er helt hensiktsløst å tvinge trafikken rundt torvet og til grønnebyen. I tillegg er det laget en perfekt snusløyfe (som kan brukes hele døgnet) ved å kjøre inn Bjørnstjerne Bjørnsons gate og tilbake til Torvet. Detta kommer til å plage mange flere... HELT SYKT!" mener Utenbys.

"Jeg mente inntil igår at politikerne kanskje hadde gått for langt i å stenge gata helt. Så heller for meg en stenging til visse tider av døgnet slik at man kunne møtes på halvveien, med tanke på at noen mener denne råningen er en del av kulturen på Notodden.Det som skjedde i natt har fjernet all sympati. Når 40-50 biler mønstrer ved midnatt så er dette planlagt...Dette er pøbelstreker, og jeg håper virkelig at både politi og politikere viser ryggrad nok til å ta disse pøblene og ikke la seg presse" skriver Skuffet.

Får støtte

Meningene er like mange som det er deltagere i debatten – og en stor andel av de som har sagt sin mening på nettsiden, mener aksjonen var på sin plass:

"Det var jaggu bra de viser motstand, hva skal man med gågate i byen som snart ikke består av annet en caffe-barer?Støtter rånerme 100% med dekkbrann...de sausehua av noen politikere, bør ikke få det som de vil" mener Skogen-beboer.

"Hyggelig at ungdom liker og holde på med motor hobby, gjorde det selv når jeg var i den alderen. Da begynner de mest sannsynnlig ikke med dop og dritt" sier Arne.

"Jeg sympatiserer med rånerne – råning er Notodden og ikke Carbiden. Håper de blir nye opptøyer i kveld. Håper de får tømt budsjettet til politi og brannvesen" mener M.B. Pedersen. Og kommentarene strømmer på.

Publisert tirsdag 17. juli 2007 kl. 14:21.

Annonse

Vi oppfordrer alle våre lesere til å signere debattinnlegg med for- og etternavn. Det kan ta litt tid før innlegget ditt blir publisert på grunn av forhåndsmoderering av debatten

Kommentarer (100)

Kløner
De som har finni på å stenge storgata er kløner, de visste veldig godt hva som kom til å skje, jeg råner ikke selv, men på en fredag/lørdags kveld, hva er det å finne på da?
Skjønner ikke hva det skader asså, å være ute å kjøre å ha det moro i hælja lissom, blir nok bare enda jævligere nå som dere faktisk har stengt storgata, rånerne glømmer det sikkert ikke med det første.

Notodden by har ikke akkurat veldig mye bra å stille med til ungdommen lissom! Men dere får ha lykke til begge sider.

Svar på kommentar | Varsle

Hvordan er det mulig ?
Politikerne tar fra ungdommen på Notodden det eneste dem har, det er INGENTING og gjøre her på byen. Blir helt flau av bare tanken av att dem kan være så dumme og stenge! Viss du spør meg, er det ikke rart det blir mye tull rundt omkring når dem ikke har noe og ta seg til!

Svar på kommentar | Varsle

Flaut!
Hadde jeg vært fra Notodden ville jeg vært flau, meget flau!
Er dere virkelig så primitive nede i dumpen ved Heddalsvannet? Driver dere fortsatt med denne bondske "råningen"?
Jeg rister på hodet og flirer hver gang jeg passerer byen deres på vei til fjellhytten min.
God bedring! Tipper byens sosialkontor har svært mange ansatte...

Svar på kommentar | Varsle

ut med rånerne, inn med med GÅGATE !!!
Nå er det nok fra dette idiotiske råne miljøet på notodden, nå må politiet i denne byen våkne opp og sette kaffe koppen på stedet hvil i en stund, og jeg vil be politiet om og hente ressuser fra distriktet for dette er nok dessvere bare en begynnelse på opptøyene i denne byen, rånerne oppfører seg som det var kun de som har lov til og være i sentum, og slik kan det da ikke være, nå må det bli slutt på all unødvendig kjøring i tett bebygde strøk i sentum (noe poilitiet MÅ ta seg av), ikke bare kjøringen til rånerne, men hva som også faktisk skjer i rånebilene, det flyter over av både ulovlig sprit og andre narkotise stoffer, nå må de fra det kriminelle råne miljøet på notodden få en straffe reaksjon fra øverste hold, synes ikke dette er noe og lage opptøyer av for det er helt vanlig med gågater i senrum i de flest byer i dette landet, denne byen er da ikke så stor at man ikke kommer fram, er det vel?? velkommen etter notodden

Svar på kommentar | Varsle

huff
Helt idiotisk å stenge gata der de nå har stengt den!!! Som sagt tidligere så er dette strekningen der det bor få folk, istedet må nå de som bor i grønnbyen finne seg i å ha trafikken og bråket rett utenfor dørene sine til kl 22 på kveldene. Det kan ikke være mye koselig å sitte ute i hagen på lørdagskveldene :\
Etter stenging er det nå blitt helt dødt i gata, jeg skjønner ikke hva politikerne tenker på, de aller fleste er i mot stenging, ikke bare "rånere"!

Svar på kommentar | Varsle

Makan!
For det første: Hva skal Notodden med ei gågate? Den er 40m lang, og makan til elendig tilbud i ei gågate skal du leite lenge etter. I ei gågate skal det være litt spennende å gå, å se i butikker og boder, sånn som det er i "større" byer". At storgata har blitt stengt irriterer meg også, selv om jeg ikke er råner. Det er så tungvint. Råning har vært en kultur i byen i mange tiår, så jeg skjønner rånerne godt. Håper nesten de begynner med dop (som alternativ hobby), så notodden politikerne får se hva som skjer når de tar fra ungdommen storgata. Hvis folk trur det kommer til å bli midre bråk i byen på natterstid, tar de grundig feil. Det kommer til å bli mer fyll og spetakkel en noen gang pga ingen råning!! dette er så på bærtur. Bare å lage ei gågate i Notodden (se bort i fra råning) er jo helt på trynet..

Svar på kommentar | Varsle

uff!
Jeg leste at en med navn arne sa:"Hyggelig at ungdom liker og holde på med motor hobby, gjorde det selv når jeg var i den alderen. Da begynner de mest sannsynnlig ikke med dop og dritt". Sant nok er det bra at de liker å drive med motor, liker det selv jeg! men et lite spørsmål? de som IKKE råner av ungdommene i byen, driver de med dop og dritt? NEI, helt feil! det er for dumt å komme med sånne påstander! Hvilke hensyn tar "rånerne" til de som bor i byen? INGEN HENSYN! de spiller høy musikk og står i! om rånerne hadde klart og skjerpet seg med hensyn til støy hadde det aldri blitt gågate! Og når rånerne er så dumme og gjør sånt de gjorde i natt, kan de glemme å få som de vil! "rånerne" KLARER IKKE å snakke for seg, og dermed gjør de som de gjorde i natt! tullehuer!

Svar på kommentar | Varsle

Lei
Jeg er altså så forsynt! Forsynt av alle bedrevitere som slenger drit: "råning ditt, råning datt. Forurensing, ubrukelige, mangler folkeskikk".
Åssen kan dere si noe sånt? Bruker ikke dere bil? Kjører ikke dere til og fra butikker, jobb, gjennom byen +++?

Jeg har kjørt en del i byen sjøl i de fire åra jeg har hatt "lappen", og jeg kan si så mye at det er søren ikke vi rånere som mangler folkeskikk! Hvem er det som durer nedover gata i stor fart, uten og se seg til høyre og venstre? Hvem er det som bare suser på over fotgjenger felt? Hvem er det som blåser i alt som heter vikeplikt og kjører rett ut i kryss? Jo, det er dere ikke-rånere. Det er så mange ganger det er nesten- ulykker i den byen her at det er skummelt, og det er ikke takket være rånerene! De fleste i den byen her må ha sett hvor hyggelige vie er? Stopper alltid i kryss, fotgjengerfelt eller hva det skal være. Men det blir liksom ikke lagt merke til..

Nå var jeg ikke med på den aksjonen selv inatt grunnet at ferien er slutt og man må tidlig opp på en respektert jobb! Ja, for vi har faktisk jobb! Jobber som er gode og som det er status i hvis dere trodde noe annet. Mange har gått flere år på skole for å bli til noe her i verden, mens andre går på skole nå. Så åssen kan dere sitte å si at vi skal skaffe oss en jobb, et liv og noe å gjøre? Hva med alle de som sitter på carbiden for å ta det som eksempel? Skal vi si at dere skal skaffe dere en jobb, for det kan dere umulig ha når dere har tid til å sitte der å henge og sladre dagen lang!Men da er det plutselig greit, for "det finnes jo skift arbeid og folk går jo på skole". Ærlig talt!
Det er ikke rart vi demonstrerer. Vi har gjort alt for å samarbeide nå, og vi er dritt lei av å ikke bli hørt!Lurer på hva i all verden politikerene mente med at de ikke prøvde å skvise ut rånerne.Det er akkurat det som har skjedd. Alt er lov i den gata nå bortsett fra gjentatt kjøring opp og ned! Hvorfor ikke holdt det dere lovte å kommet med et kompromiss som fungerte for alle? Ha gågate på dagen og hold det åpent på kvelden/natta for eksempel? Det måtte jo vært perfekt for da hadde jo alle blitt hørt i den saken her.Men sånn blei det ikke. Var ikke annet å forvente av den byen her heller!

Kjørte foresten rundt torvet i går for jeg måtte i banken.. Må si den gata var flittig brukt! Ikke et menneske var å se, og det her var ved halv tre tiden på dagen. Ved 4 tiden kjørte jeg tilbake igjen, og må si det var like folketomt da ja. Så gratulerer med et "vellykka" forsøk folkens:) Gleder meg til å se hvor mye butikker og gate kjøkken taper på dette. Men det er jo sånn vi vil ha det i byen vår. Dødt og kjedelig!

Svar på kommentar | Varsle

Gågaten lenge leve!
få bukt med dette rånemiljøet for gått! det er bare voldtekt, sprit og dop det dreier seg om. jeg er 23 år, kjenner de fleste i denne byen, og kan sverge på at 80% av rånerne kjører i påvirka tilstand. dette er et skritt i riktig retning for å få bukt med problemet. få disse narko-folka ut av by'n! vi vil ha gata fri for eksos og dop!!

Svar på kommentar | Varsle

Få de pedofile bil interiserte ut av byen!
Jeg har en lille søster på 14 år som er ute til langt på natt med disse såkalte rånerene. Hun har kommet hjem beruset på narkotika og hjemme brent å grått seg i søvne da hun har blitt lurt med på mye hun ikke skulle gjort av disse gamle grisene! dere burde passe på søskenene og døtrene deres, når en mye eldre gutt er med yngre folk tyder det bare på hvor stakkarslig folk på hans egen alder syntes han er. En siste ting, hvis denne gata betyr så mye i livet deres at dere må begynne å lage kvalm når den stenger har dere ikke noe liv. hvis jeg hadde levd livet mitt ut ifra en råtten country sang i en gammal 240 hadde jeg ikke villet leve lenger!

Svar på kommentar | Varsle

"Jeg rister på hodet og flirer hver gang jeg passerer byen deres på vei til fjellhytten min!"
"Jeg rister på hodet og flirer hver gang jeg passerer byen deres på vei til fjellhytten min!"

Haha, det er det syggeste jeg har hørt i hele denna debatten..! "Fjellhytten.." Du kjører vell den nyeste volvoen og har boblebad på "fjellhytten" din også du..? Åsså er du vell advokat i Oslo eller kansje du jobber for kongen..?
Haha, latterlig altså..

Svar på kommentar | Varsle

rb
Patetiske mennesker, med patetiske ytringer.

Svar på kommentar | Varsle

Bildekkbrenningen er noe av det dummeste man kunne gjort
Synes det hele blir latterlig når man kjører ulovlige aksjoner på ett lovlig fattet vedtak. Jeg var vel nøytral i saken tidligere, men vet at jeg kommer til å stemme ja til stenging ved et evt valg, hvertfall etter denne brenningen av bildekk.

Finner innlegget til "Stavanger-gutt 21" også meget intressant og sammen med reportasjen i "Henne", så lurer jeg egentlig på om dette faktisk stemmer.

Det kunne vært interessant og fått flere turister samt innbyggere til Notodden. Synes og en del folk (ikke nødvendigvis rånere) burde kommet seg i arbeid. Etter hva jeg leste for en tid tilbake, så er ca.50% av den arbeidsdyktige befolkningen trygdet på en eller annen måte, dette er sykt høyt. Man vil jo ikke kunne få noe særlig verdiøkning i byen når det er slik at kommunen må bruke hovedparten av pengene på å betale ut trygd. Og folk jeg kjenner utenfra Notodden forbinder Notodden hovedsakelig med Trygdebyen og Rånebyen....ikke veldig stor trekkplaster akkurat......

Ironien er at mange rånere kan kjøre 60 mil opp og ned storgata i løpet av en helg, men synes det er langt å kjøre til Kongsberg..... :P

Men nå som Storgata er stengt, håper jeg dere faktisk flytter råningen til Bø, slik en eller annen tidligere "truet" med i avisa dersom gravingen i Storgata kom til å ta så lang tid.

Svar på kommentar | Varsle

Dette er bare slik man svarer politikere
Jeg syntes dette var synd at de ikke ramponerte hele byen å knuste vinduer å tente på bygninger, dette er jo bare slik man kan svare politikere i Norge, politikere i Norge er på intelligens nivå med en gull fisk, går ikke ann å samarbeide å komme til enighet med en jævla politikker i Norge, De styrer landet å gir blanke i hva foklket mener, de lever i sin egen verden å utaler seg om ting de ikke har greie på, skulle vært skuddpremie på dem, de skulle vært staffa får lansdvik men synd de har fjerna den loven fordi det er jo det de driver med i Norge

Svar på kommentar | Varsle

Storgata tatt tilbake til folket!!
HEIA NOTODDEN

Endelig er Storgata bli gågate for liten og stor... Gleder meg til å ta lunsj på Carbiden med eksosfri mat og drikke. Og ikke minst mindre støy.

Takk til Notodden Kommune som gir oss byen tilbake!!!!!!!
Dette er flott! Endelig følger Notodden etter alle andre byer når det gjelder miljø.

Oppfordrer restaurantlivet til å ha mer uteservering!! God service og god mat trekker folk. Ingen vil velge kjøpesenter når tilbudet i sentrum er bedre ;)
STÅ PÅ SENTRUM!

Svar på kommentar | Varsle

hehe..
Har du noen kilder å vise til da? eller er det bare noe du har hørt? ET LITE SPØRSMÅL TIL RÅNERNE HER! HVA GJØR DE SOM IKKE RÅNER? få høre!

Svar på kommentar | Varsle

Flott jobba guttær!
stå opp mot øvrigheta.. og hvis de sutrer, så husk, protester funka på 60 tallet når de gamle gubbene som dere fighter mot nå var unge, de har sikkert sitti og protestert litt de og..

Take care!

Svar på kommentar | Varsle

narkorånere!
rånere = narkolangere

sånn er d bare... ihvertfall i denna by'n!

Svar på kommentar | Varsle

Hurra!
Ja fortsett med å brenne dekk. Det hjelper helt sikkert...
Start med å ramponere husene til folk du ikke kjenner, knus noen ruter og gjør hærverk. Det hjelper nok hvis dere bare fortsetter med det lenge nok.
Sleng med ett par drap og noen voldtekter for å være helt sikker, så får dere det nok som dere vil til slutt.
Og hvis det ikke hjelper kan dere jo alltids sette dere ned og grine, da går det bra skal dere se. Når dere skal være drittunger får dere jo gjøre det skikkelig.
Og ja, ingenting er deres feil, det er alle andre som er slemme.

Bu hu og snufs

Svar på kommentar | Varsle

Mangel på ambisjoner
Hvilken funksjon har Dere rånere i samfunnet? Hvis de eneste ambisjonene dere har er å sitte på ræva i en bil 20 timer i døgnet opp og ned en gate..så vær så snill..få dere et LIV!!!!

Svar på kommentar | Varsle

vær så snill!!
vær så snill og ikke skjær alle under en kam..
og komme med få seg en jobb, rånerne har såvidt IQ. osv.osv.

jeg tør og vedde på at jeg har flere arbeidstimer og høyere IQ enn ganske mange som har skrevet her. og ganske sikkert enn politikerne på notodden..
og jeg RÅNER.

det er faktisk ikke alle som kan tenke seg og sitte og sutre på carbiden hele dagen. og den lille forurensinga av de 10-15 bilene som normalt turer opp og ned gata kan vel kalles minimal eller?? det er tross alt 10-15 biler av 100.000.000 biler, minst..

får vel se da, hvor yrende folkelivet i gågata med 1 butikk blir.

Svar på kommentar | Varsle

til gutt 23, notodden
er ikke du helt god eller???
jeg kjenner ikke alle rånerene, men ganske mange av de. jeg er GANSKE SIKKER på at jeg hadde merka at de hadde hvert rusa.. de syke rusa sitter hjemme i sin egen drit de. det der var frekt sagt. og ikke hvet jeg, men det virker ikke verre enn at du er i det rusa miljøe. idiot

Svar på kommentar | Varsle

Bygdetullinger
Bygdetullinger finnes over hele det ganske land.
Men at tettheten av disse naive dustene var så stor på Notodden var det få som trodde.

Ser du bruktimporterte slitne gamle MB taxibørser med lavprofil og stereo dyrere enn bilen, en pubertetsfrosk uten fritidinteresser men med banklån og caps bak rattet , ja da må du regne med at hele ekvipasjen hører hjemme på Notodden ( eller kanskje Bø )

Den største drømmen til denne enfoldige arten av en bygdetulling er å legge igjen litt gummi på asfalten mens røyken brer seg. Han synes han er noe til kar.

Gi gutten ei pølse nå og det går for ham.

Det verste er at de ser på seg selv som seriøse menn med manglende tilbud.

Resten av landet ler av dem.

Svar på kommentar | Varsle

Useriøst!
hvis rånerne ønsker å bli tatt seriøst bør de demonstrere på mer seriøst vis! dette viser bare hvis høy IQ de enkelte har. og hadde de hatt en seriøs talsmann med litt vett i hodet til å forstå andre hadde de kanskje kommet noen vei.

Svar på kommentar | Varsle

Ikke narko?? HAHAHA!!
At rånerne ikke bruker "nark" er bare tull. er selv inne i råne miljøet og ser hver helg at mange, ikke alle, men mange av de som kjører daglig i storgata bruker narkotika. mange av disse igjen kjører i rusa tilstand. dere som kjenner dem ser det sikert ikke fordi dere aldri har sett dem nykterne!! men for all del, drar ikke alle under en kam, det er sikkert mange "vetuge" rånere her ute. jeg for min egen del, forstår ikke hva det store oppstyret er. det er snakk om en liten del av storgata. og hvis vi ser hva som skjedde med torvet etter at der ble enveiskjørt, så er det ikke lenge før storgata åpner igjen. torvet "døde" etter at det blei enveis kjørt. men derimot kan det bli liv på den lille enveiskjørte snutten da det vil være ute cafeer der=) også er det greit å kunne gå med barnevogn en plass i byen, uten og bli kjørt ned av en råner som skal tøffe seg for jenter og gutter som sitter på carbiden..

Svar på kommentar | Varsle

Gutta som fant opp fyrstikkene
ville sikkert vært stolt ! Mange år senere beviser rånerne i Notodden at det kun kreves 50 stykker for å klare å tenne en fyrstikk ! Stå på ! Med denne utviklingen klarer dere sikkert finne opp reservehjulet en vakker dag !

Svar på kommentar | Varsle

Sympati for idioter ?
tror ikke det nei. Etter forrige runde med køkjøring i Notodden ble dere lagt merke til, og allikevel velger politikerne å stenge storgata. Dette er ett lovlig politisk vedtak, å forstyrre andre innbyggere og sette folk i fare med å starte flere branner beviser gang på gang det FLERTALLET mener at rånere er mindre smarte, dere drar ikke akkurat snitt IQ n opp for å si det sånn.

Dere er noen jævla egoistiske rasshøl som kun tenker på dere selv, dere har ingen respekt for myndigheter, lov og orden, 50 stykker seig hjernemasse klarer samlet å komme fram til at bålbrenning er det lureste å gjøre. Ser dere nå hvor jeg vil hen ? Folk sitter å LER av dere over hele Norges land og rister på huet. Dere skal lissom være "voksne" men oppfører dere som noen jævla drittunger som ikke får smågodt på lørsdagskvelden. Det eneste vi hører er at det er ingenting å finne på, vel det er opp til dere selv. Hvis dere ikke har en eneste interesse annet enn å spy ut eksos, misbruke mindreårige og ræva drittmusikk så bør dere kanskje heller vurdere om dere har noe her på kloden å gjøre egentlig. Det finnes masse folk som har større ambisjoner enn dere her i verden. Bare musikk "smaken" til dette drittmiljøet burde holde flere forskere i arbeid. Country og ræva dance/trance er omtrent det eneste som rauter ut av bilene deres. Det finnes omtrent like mange ulike musikksjangere som det finnes hobbyer, og det forklarer kanskje hvorfor Notoddens rånere med landets mest hjernedøde "hobby" hører på noe av den mest trasige musikken som lages. Shit in Shit out.

Kjørte radiobil når jeg var liten, var kortvarig moro det også, rånerne derimot ble visst aldri lei radiobilen sin de så kjøpte en større og fant samme enformidige stedet å kjøre på dag inn og dag ut.

Svar på kommentar | Varsle

Heh
"opptøyer"?
Det var noen bildekk som brant, jeg tror ikke vi skal begynne å bruke ordet opptøyer HELT enda.

Hyggelig av de å understreke hva jeg mener om de, om ikke annet. De kunne ha valgt å protestere på en skikkelig måte, de kunne ha valgt å fremstille seg som mennesker med tanke og mening.
I stedet så valgte de å fremstille seg som barnslige småunger.

I det minste fikk de satt fyr på noe, småunger liker jo sånt.


Svar på kommentar | Varsle

Dop hva så
Tror dere at det er noe mindre dop og galskap når Notoddens største organiserte fylle fest er i august.

Det har aldri vært så mye etter dop etter vi fikk bluesen.


For ca 20 år siden så blei du banka vettet ut av, viste du prøvde og selge dop i notodden.

Kan si så mye at det er der notoddens ungdom får kontaktene for og få seg dop.

Det er også mange voksne som bruker det.

Til mere det blir fokusert på det til flere blir det som vil prøve, sånn er det bare med alt.





Svar på kommentar | Varsle

Tenk litt langsiktig
Det blir mye diskjusjon rundt om rånere er "dårlige" eller "bra folk". Som mange andre grupper mennesker er selfølgelig rånere også ulike. Noen er man ikke stolt over at byen har oppfostra, samtidig om andre er "ordenlige folk" som kan gjøre nytte for seg, har jobb o.l. Det de har til felles er nettop råningen. Dette er en aktivitet med mange negative følger. Argumentene er mange: støy, forurensing osv. At politikerne prøver å begrense dette må vel være til det beste for samfunnet? Denne byen har lenge vært mer tilrettelagt for biler enn for mennesker. At noen endelig vil forandre på dette syntes jeg vi bør støtte! Uansett om det ikke blir tett i tett med mennesker i sentrum med det første. Dette kommer til å ta tid å endre på. Jeg vil heller foretrekke litt roligere omgivelser i sentrum enn å måtte oppholde meg midt i råne-cirkuset.

De færrest rånere tørr å stå for livsstilen sin. De ansvarsfraskriver seg heller og legger skylden på politikere og kommunen og sier at det er for dårlig tilbud til ungdom på Notodden. "Det er jo ikke noe annet å finne på her så.."- er en setning man hører ofte. Jeg har ikke sett stor oppslutning fra rånerne når noen tar initiativ til å arrangere noe på Notodden. Jeg ville gjene visst hva rånerne savner!?

Svar på kommentar | Varsle

!
Og bare sånn for å ha sagt det: å bryte loven, brannstiftelse o.l. er vel ikke det man oppfatter som konstruktiv arumentasjon for at råning er tingen!

Svar på kommentar | Varsle

pulsen i by`n
På lørdagskvelder gir rånere "gnisten" i sentrum. Uten dem hadde det sett dødt ut. Men er enig med at noen ødelegger for alle. Det er kjent at miljøet er preget med slag av narkotiske stoffer, samt ungjenter som "selger sex" for kontantkort eller transport hjem. De mellom 14-17 har ikke noe å gjøre og hiver seg med i dette miljøet. Ikke lett denne saken....

Svar på kommentar | Varsle

jadda..
SVAR til "Flaut" først og fremst: jeg ville faktisk vært mer flau over å briefe med Fjellhytten min hvis jeg var deg! la vær å stikk den snobbete nesa di i alt i stede, så går det nok bra!
Når det gjelder stenging av storgata så er det snakk om noen få måneder!! ta dere sammen for faen, det er en prøve! jeg ville iallefall venta til det ble fattet endelig vedtak om permanent stengning før jeg lagde bråk om dette her, dere graver bare deres egen grav!
Og ja, det er lite å finne på her, men å råne kan erstattes med andre ting,.. man sitter i en bil og kjører opp og ned, hvor spenstig er egentlig det? bruker en halv månedslønn på bensin, jepp, det kaller jeg kjempe fornuftig!
Sett dere å se en film sammen istede!

Svar på kommentar | Varsle

delte meninger om aksjoner
la rånerene ha stripa si, de gjør ingen ting galt med å kjøre opp og ned den. jakt heller på de spm gjør noe galt.
hilsen x notodden beboer.

Svar på kommentar | Varsle

Akkurat nå,
er rånerne sin egne værste fiende. Etter å ha hørt "representanten" for rånerne på radioen og tv idag er jeg overbevist om at resten av Norge en gang for alle har avskrevet Notodden i enhver sammenheng. Det aller værste er jo at den harde kjernen i rånemiljøet virkelig tror de har en god sak og dømmer gågata nord og ned etter ca. 18 timer av prøveordningen! Visst gir ikke sikten ut av frontruta på en bil allverdens perspektiv, men makan til trangsynthet har jeg ikke sett fra "voksne folk" på mange år...

Og det der "vi har ikke noe å finne på"'-tullet som kommer like mye fra foreldregenerasjonen som ungdommen selv viser bare hvor jævla tiltaksløse og bortskjemte dere er! Skam dere! Ta ansvar for din egen fritid og finn på noe sjøl....

Jeg blir så jævla provosert av dette tullet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på kommentar | Varsle

Påkjørt
Vil bare kommentere Stine sitt innlegg om at rånerne kjører ordentlig og er så høflige. Har de to siste årene opplevd rånernes gode trafikkferdigheter. Dene ene gangen ble jeg påkjørt mens jeg stod parkert ved Flint's Kebab og den andre gangen var den en som bråbremsa foran meg (da jeg kjørte litt nærme) det var absolutt ingen grunn til at han skulle bråbremse. Når han gikk ut av bilen sa han. Jasså, det ser ut som du må sponse ny bakpart på meg. Bakparten hans var allerede ødelagt, men jeg måtte likevel betale. Dette er oppførsel jeg har hørt flere også har opplevd. Forferdelig at mange av de rånerne har lappen i det hele tatt.

Svar på kommentar | Varsle

?
det eneste som har sviktet her er norsklæreren din!

Svar på kommentar | Varsle

Dop meg ass
For noe pisspreik, det er fader meg ikke mye dop bland rånerne. Av de rånerne jeg kjenner er det kanskje 7-8 stykker som driver med dop. Dette er da ikke mye i forhold til hvor mange rånere det er på byen?

Det er også et fåtall som bråbremser for å få ny bakpart.

Det er maks 40% som spiller høy musikk.

Og det er enda færre som utnytter 14 åringer for sex.

Jeg er kun skyldig i å børne, men jeg synes dere er jævlig teite å legger all skyld på alle sammen for kun det som bare noen få av oss gjør. Offår kanke den teite idiotiske purken klare å ta de få som lager kvalm da? Så kan vi andre få kjøre opp og ned som vi vil. De politikrane skulle vært skutt, de er så teite ass.

Svar på kommentar | Varsle

.
Ja de skulle vært skutt? Mange gode forslag her..

Svar på kommentar | Varsle

Iretert råner
Jæi er en råner som syntes det er skikelig tæit att vi ike får skjøre i storgata længer. Fy filærn aså.

Svar på kommentar | Varsle

Herregud å teit
Syntes det er heeeeeeeeeeeeelt sykt av politikerene å stenge storgata..
skjønner rånerene skikkelig godt...
støtter de 110% oxo, ikke det å tenne på detkk det er litt barnslig men skjønner de utrolig godt..
å dær de har stengt er den skikkelig sykt, sku tru politikerene syntes cafeer å pubber å slikt er viktigere en beboerene i byn.
tenk på folka i grønn byn eller de eldre på eldre hjemmet..
de burte tenke litt ordentlig på ALLE ikke bare noen få..
eneste ungdomen vil er å kjøre, det er vel bedre en at det er masse fyll å fa-en i byn...

hilsen

Svar på kommentar | Varsle

Har dere prøvd med "rettferd for tapere".
Etter å ha flyttet fra Notodden for en del år siden, reiser jeg også bare igjennom på vei til hytta, og jeg savner ikke Notodden. Det er kommet mange gode kommentarer fra Rånerene og mye skrive feil, så jeg regner vel med at ikke de er av de skarpeste knivene i skuffen. Men etter å ha lest innlegget til "Mor til råner", skjønner du at det kanskje ligger i genene.

Det er jo ikke rart at rånerene har god oppsluttning i en by, hvor antallet trygdede er høyest i landet i %. Allerede den gang jeg bodde i Notodden, var det slik at veldig mange av dem som Rånet opp og ned Storgata ikke jobbet og mange drev med småkriminalitet.

Nei man får vel gjøre som man gjorde med Tinnemyra, Tømme og forgifte den for å få bort dritten og se om man kan bygge den opp på nytt. Det er jo fin fisk i Tinnemyra nå.

Jeg er glad for at hovedveien er lagt utenom byen slik at det er fort gjort å passere Notodden på vei til hytta

Svar på kommentar | Varsle

få disse narko-folka ut av by'n! vi vil ha gata fri for eksos og dop!!
er det en som skriver her, men Hallo uansett om rånerene som bruker dop ikke får kjøre i byn tror ikke du at det blir mere, da kommer de vel te å samle seg et annetsted.
¨du må skjønne at det ALDRI kommer te å skje.. å hvis du absolut vil at byen skal være eksosfri så får du levere inn lappen din så forsvarere du det oxo..

kan ikke skjønne hva politikerene driver me, eneste jeg vet er at MANGE av dem ikke skulle hatt en jobb innen politikken...

å til ALLE dere som tror rånerene ikke jobber trur feil...
Jobber sjøl fra 8-4 4 ganger i uka...

Svar på kommentar | Varsle

Rånerne har ikke noe å finne på??
Dere som sier dere ikke har noe å finne på så er utvalget stort her i byn. Hvis dere er mellom 18 og 28 og råner. så synes jeg dere heller burde ha tatt en respektabel utdannelse som krever litt innsats. dvs noen år.

Det finnes masse å finne på her i Notodden. Omtrent alle idretter og spill er det mulig å drive med. Fotball og Sandvolleyball er veldig populært å drive med. Dere kan også trene på friskoteket hvis du heller vil det.

Hvis ikke dette faller i interesse så si hva dere vil gjøre?? Siden dere sier dere råner pga det ikke er noe å finne på her i Notodden.

Svar på kommentar | Varsle

idioti, kalles det på godt norsk!
hva hvis det faktisk blir en svær brann som kan ta liv, men så kan ikke brannvesenet komme, fordi de er opptatt med å rydde opp etter noen bortskjemte dr*ttunger?!

finn på noe annet å gjøre for f*en, ikke kast bort livet deres på sånt tull!!
tror dere virkelig dere blir tatt på alvor av å gjøre noe sånt??
norge ler av dere.. ikke med - av!

Svar på kommentar | Varsle

Gi dere!
Vær så snille å droppe skittkasting, på begge sider.
Polarisering er ikke et gode, i denne saken.
Jeg har likevel noen kommentarer.
Gågate har trafikk kun av myke trafikkanter, stubben fra Heglandshjørnet og til apoteket har både busstrafikk og kryssende ordinær trafikk.
Dekkbrenning, utenom anviste steder, er ikke lovlig, finn heller lovlydige aksjonsformer.
Miljøgevinst kan ikke oppnås fordi kjørelengde blir lengre. Støyproblemer forflyttes bare.
Storgata har vært og er fremdeles veien for å komme til de fleste kommunale kontorer og turistinformasjon, hva med god tilgjengelighet for pulikum?
Ta til vettet både tilhengere og motstandere av stengning av denne biten av Storgata.
PS: Skjønner ikke den forutgående argumentasjonen før vedtak om stengning, siden det nå er hevet over en hver tvil at det var rånerne som skulle "tas".

Svar på kommentar | Varsle

Mister tillit!
Dere kan jo takke dere selv rånere. Kanskje storgata hadde vært åpen for kjøring bare dere hadde tatt litt hensyn til andre mennesker rundt dere. Bare få sagt at jeg selv har drevet med råning, men ikke i tide og utide. Det er ganske irriterende å gå i storgata høre på høyt spillende musikk. Musikk som hører til på barnehage nivå, og det sier jo litt da. Men nå slipper jeg heldigvis dette nå når det er stengt. Og nå driver dere rånere med hevnaksjoner. Så lurt! FÅ dere et liv mener nå jeg...Dere har mistet min tillit.

Svar på kommentar | Varsle

Nå har dere rånere iallefall ingen sympati lenger!!!!!!!!!!!!!
Dere skriker opp m å bli hørt og den "voksne" måten dere gjør det på er å lage kvalm og sette fyr på dekk rundt omkring i byen. Nei, tenk dere litt om da. Politikerne kommer sikkert ikke til å åpne storgata igjen når dere oppfører dere slik. HÅPER I ALLEFALL IKKE DET!!!!! Dere har ikke mange gode oppslag i det siste. Forurensing, dop og lurer med dere småjenter i bilene for så å dope de ned, gi de et kontantkort og ha sex med de.. Dere burde skamme dere. Null sympati og det er det mange som har for dere nå.
AT DERE VIL DERE SELV SÅ VONDT. Er det ikke lurere å oppføre seg som siviliserte mennesker? Klarer dere det i det hele tatt???????????????????
Dere beviser gang på gang hvorfor vi andre ikke skal synes noe synd på dere for at storgata ble stengt.
Nei, null sympati for dere nå!
SE til å vokse opp ogoppfør dere som mennesker og ikke som trassige apekatter!

Svar på kommentar | Varsle

Så trist!
De fleste av kommntarene under gjør meg usigelig trist. Det er jo nesten ingen som kan skrive sitt eget morsmål! Dersom dette er representativt for rånemiljøet, forstår jeg godt at mange av dem ikke jobber - i de fleste yrker er det nødvendig med et minimum av norskkunnskaper. Voksenopplæringa på Notodden må gå gode tider i møte, for her ser det ut til å være aktuelle elever i bøtter og spann. Alvorlig talt - er grunnskolen på Notodden så dårlig, eller er det evnene det skorter på?

Svar på kommentar | Varsle

jobb
85% av rånerene har jobb.. idiot...

Svar på kommentar | Varsle

Blir flau
Nå har dere gått for langt.. blir flau av å kjende dere som setter fyr på bil dekk..
Hilsen råner

Svar på kommentar | Varsle

Idioti
Dette er det latterligste og mest iditiske jeg har vært vitne til foreløpig. Trur dere stakkarer virkelig at vedtaket blir omgjort med de primitive "aksjonene" dere driver med? Snarere tvert imot. Dere er jo f**n meg ikke bedre enn blitz jo. Min siste rest av sympati forsvant igår, skjerp dere.

Svar på kommentar | Varsle

HURRA RÅNERNE.
Ja leste i telen at NOTODDEN er den hviteste byen i landet og dette kan vi takke rånerne for, men etter at rånerne forsvinner så er det fritt fram for et flerkultur, Sitert TELEN Ved K ANDERSEN... Ja rånere da er det jo bare og kjempe videre da.

Svar på kommentar | Varsle

Kjære fotgjenger
Jeg ser du setter spørsmålstegn ved miljøgevinsten ved å stenge storgata. Man kan godt si at det er å flytte problemet, og foreløpig er det jo det. Men i det lange løp må det være en ambisjon å få bukt med denne unødvendige forurensingen som råning faktisk er. Hvis politiet hadde hatt ubegrensede ressurser hadde rånerne kunnet ture frem som de vil. Slik kjøring er faktisk ulovlig i henhold til forurensingsloven.
Unødvendige utslipp er faktisk ikke lov!
Det er da kanskje påp sin plass å nevne dekkbrenningen i alt dette, og hva dette viser hva rånerne står for.
Hvis ikke de får forurense som de vil, så gjør de det enda værre. Nå har jeg ikke tallene for hva et dekk inneholder av giftige stoffer som blir enda giftigere når de brennes, men det var faktisk snakk om å evakuere et betydelig antall mennesker i byen. Det er faktisk ikke lov til å brenne dekk heller, ikke engang på spesielle steder. Dekk er spesialavfall og skal behandles deretter.

Når alt kommer til alt så mister de nå den støtten de hadde blandt den vanlige delen av befolkningen, og har nå kun støtten fra hardcoremiljøet rundt rånerne. Dette kan vel regnes å være rundt 600-700 stykker i kommunen, og i en kommune med 12000 innbyggere utgjør dette hele 5,8% og langt fra nok til å velte kommunevalget, men lykke til!

Til alle rånere, og da mener jeg alle som også støtter deres ulovlige aksjoner: Finn dere noe som er verd å sloss for. Dere vil faktisk satse deres egen integritet for en hobby som irriterer, plager og går andre mennesker på nervene. Utnytt engasjementet til noe samfunnsnyttig, eller noe som ikke plager andre.

Håper dere alle får straffen dere fortjener for denne aksjonen!

Svar på kommentar | Varsle

hILSEN FRA EN GML RÅNER
Hei husker dem prøvde og stenge stor gata på 80 tallet da ble det bråk da.
Ja nå må vi huske på at dette råne miljøet har vert i notodden i 40 år, og samma sytingen var det sikkert over de ungdomene da også, men kua glemmer fort at den har vert kalv. Ja jeg synes at de gutta skal kunne drive
rundt i bilene sin, Jeg hvar selv råner på 80 tallet, da hvar det umulige og gå over stor gata om kvelden så tett hvar det med biler, manga av de er nå 40 til 45 år har jobb og fam, og at de fleste er jo bra borgere i dag, Husker selv at jeg råna til 04.00 og dro på jobb om morgen selv jeg, så ikke sleng dritt om alle de sunne fine flotte gutter og jenter som koser seg med bilene sine, bedre med rånere en masse ungdommer svirrene rundt i byen og plager folk med blindt gate vold som vi ser i de større byene.

Svar på kommentar | Varsle

Bygdetullinger
Sitter på kontoret i Trondheim og ser at ingenting har forandret seg i de små hodene til lokalpolitikere.

I gode, gamle dager mekker jeg på ei boble fordi det lokale ungdomstilbudet var to ting: Enten kunne en finne seg en bil å mekke på, eller så kunne en gå på kafeen og drikke pils.

Det samme ungdomstilbudet var så glimrendes i sitt fravær at det var en plass en kunne samles i helgene: På torget. Og siden det er litt kjølig å sitte i -10 på torget, blir det til at en stiller med bil.

Og hvorfor ble det torget? Fordi det ikke var noe alternativ. Skal en gå på hotellet og menge seg med foreldrene sine? Skal en gå på kino som har en visning tirsdags kvelden? Skal en gå på fotballtrening der en blir satt ut av laget hvis en kommer med bil til treningen, siden en da er "usportslig"?

Dette var 20 år siden. Derfor er det deprimerendes at politikerne ennå ikke har begynt å tenke. Men det er egentlig ikke overraskendes. For min erfaring er at det er svært smålige folk som velger en karriere som lokalpolitiker.

Forslår at dere alle flytter ut av molboland så snart som mulig og slår dere ned i en skikkelig by. Der har en i det minste andre alternativ enn å gå gjennom hele oppveksten og føle seg uønsket. Og så kan politikerne prøve å finne løsninger på fraflyttingsproblemet....

Svar på kommentar | Varsle

.
Det tristeste er at rånerene faktisk ikke forstår at de graver sin egen grav med aksjonene. Stå på! Jeg tipper aksjonene fortsetter til alle har fått beslaglagt førerkort. Kanskje de også får noen solide bøter slik at de må begynne å jobbe for å få betalt

Svar på kommentar | Varsle

Idioti
Er det mulig å være så korka dumme?? Råning er ut....... Lenge siden det var tøft. Må gå an å finne på noe positivt. Enig med en som er på siden her, sosialkontoret må ha mange klienter. Håper ingen blir alvorlig skadet her. Er det tøft å miste førerkort og kanskje må i fengsel hvis det skjer noe?? Mange stolte foreldre på Notodden nå kanskje???

Svar på kommentar | Varsle

BLUESFESTIVALEN STÅR FOR DØRA !!!
DU VERDEN FOR EN FIN REKLAME FOR BYEN DETTE.
ALLE LANDETS MEDIER FØLGER DENNE SAKEN.
GREIT Å UTTRYKKE SEG, MEN FØLER AT DETTE GÅR FOR LANGT NÅ.

Svar på kommentar | Varsle

Vel...
Hvilke komunale kontorer er det du nå ikke får tilgang til,p.g.a. stengningen av denne strekningen? Kommer ikke på så mange jeg.
Hvorfor er det så mange som sier at råningen skaper "liv" i sentrum?
Da er det jo massse "liv" på E18 også. Dra å lek der isteden.
Råning er trafikk

Svar på kommentar | Varsle

joda
Altså synes ikke det ganger denne saken så mye hvis folk bare skal sitte å si hvor dumme "rånerne" er. Har enda ikke hørt et bra argiment hverken for eller i mot stenging av gata på denne debatten!

Skjerp dere!!!!!

Svar på kommentar | Varsle

Tenker på å flytte...
Vil ikke at barna mine skal ha tre tilbud å velge mellom når de blir større:
fotball, dop eller råning,- om ikke de er heldige og blir musikere, da.

Kommunen her har forferdelig mye å ta tak i.
Det er skremmende å se hvordan rusmiljøet blomstrer, og det er en stor % av det i rånemiljøet. Slutt og vær så trangsynte og naive og gjør noe med det!

Notodden vil etterhvert bli en gudsforlatt spøkelsesby!
Å stenge gata vil heller ikke gjøre det bedre med tanke på handelsstanden i byen.

Svar på kommentar | Varsle

Dette er flaut!
Pussig at de som har flest skrivefeil i innlegga er for råningen. Hmmm svært pussig.
Kjempe reklame for Notodden dette!

Svar på kommentar | Varsle

Rånebyen / fyllebyen?
Støy for notoddens beboere kommer ikke bare fra biler, hva med utestedene i byen?! Hvis målet er å få mindre liv, og mer bråk i byen, har politikerene gjort et godt valg. Hvis prøveperioden blir permanent vil de eneste igjen i byen være "pubgangere" hjelper det folks intrykk om notodden?

Svar på kommentar | Varsle

Trygt under bluesfestivalen
Må si jeg er blitt bekymra for å reise til Notodden i blueshelga. Hva kan skje under arrangementene og om natta? Hva mener politiet om sikkerheten for festivalpublikummet?

Svar på kommentar | Varsle

Herreminhatt...
Må si at jeg er glad for at jeg har flytta fra Notodden når jeg ser hva disse rånerne er i stand til finne på. Hadde disse menneskene vært i besittelse av så mye som et snev av empati og alminnelig folkeskikk, så hadde de skjønt at hvis de hadde oppført seg ordentlig der andre folk ferdes, så hadde ikke kommunestyret trengt å stenge Storgata. Møkkarånere. Dere har kun dere selv å takke. Ved å "demonstrere" på denne måten gjør dere heller ikke saken noe bedre for dere selv - dette er hensynsløst, kriminelt og potensielt farlig. Håper dere blir bura inne hele gjengen.

Svar på kommentar | Varsle

STÅ PÅ RÅNERE.
Hva skal vi med en gå gate i notodden ??. Jo noen vil ha gå gate slik at vi kan få masse tiggere og gate mussikerer hit, Det blir en herlig kultur gryte det. takk rånere at dere holder det rent i gata vår, bedre med rånere en masse mix som i oslo, jeg er trygg når rånere "styrer" gata, da kan jeg sende barna trygt ut så dem ikke blir utsatt for sånt som skjer i OSLO gater på natta, rånere er vår by beskyttere mot vold og dritt, ja mange stygge saker som edrulige rånere har stoppet , sett en statu av en råner bil på torvet, flott kultur. Rånere er kommet for og bli det punktum finale.

Svar på kommentar | Varsle

Hold gata åpen!!
Hvorfor ikke bare holde gata åpen, da hadde man sluppet disse demonstrasjonene og alt hadde vært like bra som det var før!

Svar på kommentar | Varsle

Hva?
Det er flott å se at også dyslektikere kan overvinne sine handikap og bli registrert på børsen og bli medlem av IQ klubben.

Jeg ville heller latt ungene mine vokse opp i Oslo enn Notodden. Statistisk sett er det da også mer kriminalitet og dop i Notodden enn i hovedstaden, målt i forhold til antall innbyggere. Noe sier meg at rånerne står for en god del av denne kriminaliteten.

Svar på kommentar | Varsle

Skremt
DET SOM SKREMMER MEG MEST ER AT B.BAKKEN OG HAN DRUGLIG MENER AT DE HAR FORSTÅTT HVA FLERTALLET AV BEBOERENE I NOTODDEN DISTRIKTET MENER OM DENNE GÅGATE.
FOR MEG SER DET UT SOM DE HØRER PÅ DE SOM ROPER HØYEST.

JEG GLEDER MEG TIL VALGET TIL HØSTEN. FOR DA BLIR DISSE TO BYTTET UT..........

JEG GLEDER MEG!!!!!!!

Svar på kommentar | Varsle

Notodden
Det virker som at det sittende komunestyret ikke "greier" og gjøre notodden bedre, derfor gjør de den bare til "atter en by" en anonym by uten særtrekk.

Svar på kommentar | Varsle

Stå på
jeg skulle ønske at flere mennesker i norge hadde gjort det som rånerene på Notodden gjør: STÅR på og viser sin holdning /mening,

Se på hva bøndene i Frankrike gjorde da de demostrete de markerte seg slik at hele verden fulgte det på tv.

Skulle ønske at denne markeringen spredte ut over landet med demonstrsjoner imot , dårlig veier, dyr bensin, store bilavgifter ja lista er lang den.

STÅ PÅ dere på Notodden og til resten av landet, Se til Notodden og følg etter. stå på stå på stå på stå på...........

Jeg støtter dere alle sammen.

Gammel mann!!!!!

Svar på kommentar | Varsle

Idioti..
Lavpanna tullinger! Skaff dere en jobb istedet for å snylte på sosialen. Så har dere ikke tid til slikt tull som å drive å kjøre opp og ned den j.. gata.

Svar på kommentar | Varsle

NOK en gang..
Nok en gang BEKREFTES det ovenfor retsen av landet at Notodden er en hillbilly-bygd med "pedoer" i flotte biler, flyter over med dop og narko, flest trygdede i landet under 25år, OG NÅ DETTE i landets største aviser...!!!
Fy faen, takk gud for NFK og NBF, og kjære politikere og politi;
Frels oss fra det onde og sett endelig punktum for denne galskapen..

Svar på kommentar | Varsle

ang tittel å kommentar
når man kaller rånere norko pushere og pedofile, så synes jeg at folk må bruke hodet.

finnes alltid noen svarete får i alle miljøer. Ikke ta alle under samme kam. er helt imot at fjortiser henger på rånere. men hva annet skal de gjøre i deres by?

er tidligere råner fra kongsberg, å synes at det er fint at ett miljø som er glemt, viser styrke.

spill musikk, kjør i rad- men ikke gjør hærverk.

sympati til mange innlegg ang mot råning, men mener at folk skal kunne ha de hobbyer de vil uten å bli kritesert.

tidligere kongsberg råner gir sin støtte.

Svar på kommentar | Varsle

Rånekjøring og fordommer
Synd at noen ødelegger med å sette fyr på containere, dekk og søppel for å demostrere. jeg liker å ta ein runde i gata sjøl, men den sjansen har noen ødelagt for meg nå! Politikererne må nok tenke på handelstanden og skatteinntektene. Notodden er for liten by til å ha gågate. Motstandere til råning burde gjøre seg kjent med rånere og se hvilke kvaliteter og fin ungdom det er, i stedet for å komme med fordømmende meninger om de som liker å pusse og stæsje bilene sine for deretter å vise dem fram. Det er jo deres hobby! De holder jo ikke på med dette til pensjonsalderen...
De som er i mot rånekjøring har kommet med ville påstander om prostitusjon og narkolanging! dere burde skjemmes. Hvorfor melder dere ikke dette til politiet da hvis det er hold i det? Dere setter rånere nederst på rangstigen og dere sjøl på toppen av pidestallen. (Men der vipper dere kraftig.) en oppfordring til brannstiftere er: La rånere få en en sjanse til å få tilbake Storgata. Ikke ødelegg for oss som liker å ta noen runder. ( med eller uten ungene)

Svar på kommentar | Varsle

kom igjen grendland`s rånere!!!:)
kjempe flott at rånere fra andre steder kommer for å støtte oss!!:)) det trenger vi virkelig!! jo fler jo bedre! å enda bedere er det hvis dere kan oppføre dere;) jeg tror vi kommer mye lengre med det:)) hehe...

Svar på kommentar | Varsle

Veldig enig
Støtter Forbipasserende

Svar på kommentar | Varsle

glad jeg har flyttet ut
jeg har fått barn og dermed flyttet rett ut av notodden.
jeg har ingenting imot råning, rånet selv når jeg var 18. men når det skal være krangling og bråk.... åssen forbilder er det for små barn?? veldig mange korselige rånere i den byen her, men dere tenker f... ikke langt til å være i den alderen dere er. og dere med barn.. hvorfor være med på sånt tull.. tenker dere ikke på at barna deres heller vil ha dere hjemme. istede så er mamma og pappa yte å gjør hærværk. fy skam dere..
og det m.b pedersen skriver?? halo? er det politie og brannvesene sin feil det her?

Svar på kommentar | Varsle

Til Sigrid Dahl
Flott rettsystem med slike holdinger!
Nå er vel bilinteressen en av de største hobbyene i den vestlige verden.
Ta en liten kikk over til Usa, hvor dette egentlig starta.
Der har de gjort sånn siden 50 tallet. Og nå har de fleste byer en DRAGRACEBANE, slik at folk kan taste bilene sine så hardt de orker å burne så mye de vil.
HVORFOR IKKE BRUKE FLYPLASSEN VÅR TIL DET OG!
Politiet, brannvesenet og ambulansepersonell hadde til å med likt det! ihvertfall bedre enn de tre siste netter!
Ja å på Notodden velger noen å bruke en liten del av hverdagen og helgen til å kjøre med disse bilene i gata i noen timer.
De aller fleste som råner har gode jobber... Hadde vært litt artig å fått en oversikt over HVOR MANGE RÅNERE SOM HAR BEDRE BETALTE JOBBER ENN POLITIET!!! Dette er en del av livet til rånerne om så den varierer litt med forskjellige personer, fra litt viktig til altoppslukende.

Å ja Notodden er et sted med bygdetullinger! Særlig dem som står for den fantastiske arkitekturen og tilgjengeligheten til alt.
I tillegg er denne "bygda" notodden omgitt av småbygder på alle kanter, hvor ungdom som regel driver med motor og mekking.
Liker du ikke den norske bygda? FLYTT!

!!! PROUD TO BE A REDNECK !!!

Svar på kommentar | Varsle

E 134
Jeg ville ha vist mitt syn ved og kjøre i små koloner opp og ned E 134.

Fra Shell til rund kjøring ved Kvantum.

Kjør så sent dere vil. Gjernne kl.8.00 og kl.16.00 da blir dere lagt merke til.
Bedre dette enn og brenne dekk.

FOR DEN VEIEN KAN DE IKKE STENGE!!!!!!!!!!!!!!!

Blir dere mange nok. komme VG og TV!!! Tips på forhånd.

Lykke til.

Svar på kommentar | Varsle

hoff
Hadde politikerne på Notodden bare møt oss på halvveien hadde mye vært gjort, vi rånere på Notodden har sagt at det ville vært helt greit å stenge gata så lenge butikkene er åpene. Det er ikke på den tiden det kjørers alikevel.

Sånn som det er nå ødeleger det kun for menneskene som bor i Grønnbyen, de blir plaget av bråk og støy. Smart det politikere å legge trafikken rundt der som det er stille. For ikke å glemme hotell gjestene!

Dette er noe som ikke kommer til å gå bort med det første, vi gir oss ikke !

hilsen oppgitt råner

Svar på kommentar | Varsle

tenkt det samme selv
faktisk tenkt på det samme selv.
tenker det hadde blitt noen sinte trailersjåfører etterhvert da ja..

Svar på kommentar | Varsle

'til "råne-tilhenger"
Hehe. koselig å høre at dere setter pris på støtten vår. Selv om ikke vi kom inn i Notodden sentrum i går, betyr ikke det at dere er glemt. Vi kommer sterkere tilbake for å støtte dere.

Masse hilsener fra Skiensråner. STÅ PÅ.

PS: Men prøv å begrense hærværket og brannene litt i fremtiden da. Det kommer det ikke noe godt ut av for noen:)

Svar på kommentar | Varsle

DÅRLIG REKLAME FOR NOTODDEN!
det kan hende flere kommer til Notodden nå, for å se hvordan det er der! trur ikke København fikk færre turister pga. ungdomsopptøyene i vår...

Svar på kommentar | Varsle

Er dette mulig?
Rånere: Hvorfor bruker dere ikke heller tiden på å kjempe for saker som er litt viktigere enn en 150 meters gågate? Egoismen tar overhånd her syntes jeg. Det eneste en råner noengang ville vært villig til å kjempe for er vel billigere alkohol, billigere bensin og for å gjennåpne storgata. Hva med å kanskje prøve å bidra litt for samfunnet, istedenfor å bryte det ned?

Svar på kommentar | Varsle

Tafatte!
På flere av innleggene her kan det virke som alternativene er råning i Storgata eller å begynne med narkotika. For en herlig gjeng, disse rånerne!

Svar på kommentar | Varsle

glad borger
det sitter alt for mange for "stå seg på ere" der ute.
dere påstår at de er på sosialen, ute arbeid, driver med dop, og klager på skrive feil og mye annet.


HVA SÅ!!!!!!!!!

De er alle sammen gode mennesker som slår ihel tiden med og kjøre bil i storgt.

til dere som slenger dritt og klager på skrivefeil og arb. løs ol.
skjerp dere og oppfør dere som folk!!!! og tro at dere er så mye bedre enn folk fra Notodden. skjerp dere.

Hadde sansen for den med og kjøre på e 134 for den kan de ikke stenge.

Støtter dere rånere¨på Notodden . Bø, Kongsber og Skien.
stå på..


Og til slutt prøv og markere dere om at dere skal stemme til valget til høsten.
Vis hvor mange dere kan få til og stemme ut de som styre Notodden pr. dags dato.

Lag stands på Tuven der folk trives.......ha ha til sentrum.
Vis frem bilene deres og vis de andre at dere er gode borger...

far til fire komende rånere

Svar på kommentar | Varsle

Kan det hende...
at et par av disse brannene er påsatt av noen andre enn rånerne, nettopp for å skade omdømmet til rånerne? Tror ikke engang rånere er så dumme at de setter fyr på bygninger for å få gjennomslag for sin sak!

Svar på kommentar | Varsle

sykt
dette er det dumeste jeg har hørt hvorfor kan ikke rånerne få råne i notodden forstår ikke hva som er så galt med det stå på espen hilsen holmestrandråner

Svar på kommentar | Varsle

Rånernes rykte
Det å skade rånernes rykte klarer dere fint selv. Trenger ingen hjelp utenfra for å gjøre det. Samler tv, radio og aviser fra hele landet for å vise hva for en tullete sak dere sloss for. Tror dere virkelig dere får noe som helst sympati fra mannen i gata...? NEI, for mannen i gata det er blandt annet meg...!

Svar på kommentar | Varsle

Pinlig!
Det er fantastisk å se så mange hardtslående argumenter for råning......
Jeg følger utviklingen gjennom avisen, og det bare sørgelig at de som dominerer "debatten", er de som ikke har en eneste konstruktiv idé til hvordan byen skal fungere bedre enn den gjør, men som på sitt beste norsk prøver å fremstille råning som et viktig samfunnsbidrag og middel for personlig utvikling......

Dere har rett i én eneste ting;
Det er jo ikke en særlig spenstig gågate, og det virker mer tungvint enn nyttig og hyggelig....men det er en begynnelse!
Så er det jo opp til byen selv å gjøre noe godt ut av det.

Hvis Porsgrunn og Drammen har klart å ta tilbake sentrum, så kan vel Notodden også. Men det krever jo selvfølgelig at forretningsdrivende tar sjansen på sentrum igjen, isteden for å bygge ut tuven...og at det finnes en interesse i befolkningen til å ta sentrum i bruk.
Men det virker jo litt vanskelig når det nevnes her på sidene at uteserveringer er en dårlig ting, og at folk som kommer utenfra ikke skal bestemme over "oss".......ganske sært.
Kunne vært morsomt å se hva dere rånere og supportere kunne fått til hvis ingen kom "utenfra" og "blandet seg".
Mulighetene er endeløse.......

Notodden har prøvd å komme på kartet i mange år, og det har jo rånerne klart ganske ettertrykkelig denne gangen.
Tenk om dere kunne være like engasjerte når det gjaldt viktige saker!
Så kunne dere kanskje få litt respekt.......

Kanskje.

Svar på kommentar | Varsle

Tause Birgitte, hvor er du..?
Hvor i svarte er BJARNE BAKKEN..! Er det mulig.. får den mannen ut av den maktposisjonen NÅ!

Svar på kommentar | Varsle

Tja...
Bjarne Bakken har vel tatt seg en liten ferie, antagelig er han "off to see the Wizard, the wonderful Wizard of Oz".

Sist sett i løvekostyme. Nynnende på sangen "If I only had the nerve".

http://www.youtube.com/watch?v=UwjbVbJ6Ems

Svar på kommentar | Varsle

rånerne
støtter rånerne i saken om ÅPEN STORGT, men tar avstand fra aksjonene som tar helt av.
Enig med Espen Kittilsen at dette tar for mye av, og det MÅ det IKKE gjøre.
Det er ikke bare rånerne dette vedtaket går ut over, men også eldre mennesker i nær miljøet.
Innbyggere som er så plaget, bør kansje tenke på å flytte.
Det er snakk om en BY, tross alt. Ikke et boligfelt, da hadde saken stillt seg annerledes, men et bymiljø.
Råning vil det alltid bli i alle byer.
STOPP AKSJONENE FRA RÅNERNES SIDE, OG ÅPNE STORGT FRA POLITIKERNES SIDE,SÅ ER ALLE FORNØYDE, OG ROEN SENKER SEG.

Svar på kommentar | Varsle

Til: "En som kom seg vekk før skadene var for store"
Til: "En som kom seg vekk før skadene var for store"
He he.. du klager på råndernes skrivefeil og mener de er dumme fordi de ikke skriver feilfritt i en nettdebatt. Tips: Les dine egne innlegg før du poster dem. Du skrev: "Det er kommet mange gode kommentarer fra Rånerene og mye skrive feil" He he, kanskje du skulle ha skrevet "... rånenerne med mye skrivefeil?".

La nå folka få kjøre bilene sine hvis det er det de synes er gøy. Problemet med noen av politikerne på Notodden er at de ønsker seg en annen befolkning enn den som er der.



Svar på kommentar | Varsle

Norsk er et vanskelig språk..........
Siden denne tråden ikke fører noe sted allikevel, kan man like godt benytte sjansen til litt velfjortjent norskundervisning.
Nå har du vist at det ikke er skrivelysten det er noe i veien med......
Men hvis du skal prøve å drite en eller annen ut på grunn av skrivefeil, så kan du da for guds skyld prøve å lese teksten en ekstra gang før du sender den!

Men det hjelper forresten heller ikke hvis du ikke vet hva som er riktig eller galt......så bare skriv som du snakker, eller noe som ligner, så kommer du helt sikkert i mål.

Skolegang stinker.......

Svar på kommentar | Varsle

"forbipasserende!
Det var uttalen til deg "forbipasserende". Du skal ikke heller tenke over at det må være en grunn til at Ungdommen på Notodden reagerer så sterkt?
Jeg ler av dere som kun er "forbipasserende" som kjøper seg hytter rundt omkring i f.eks Notodden og Hjartdal, for så å klage på folka der dere sjøl har kjøpt hytter!

Dere som er de virkelige taperne her!
Skal dere slenge drit osv om rånerne så bør dere har grunnlag!

Svar på kommentar | Varsle

Haha!

Du som mener det "statistisk sett" er mindre kriminalitet og dop i Oslo enn i Notodden!
Vær så venlig å definer ditt syn på på som er "kriminalitet" og ikke for meg!
Lurer på hvor du får statistikkene dine! Det siste jeg hørte om i en sånn sammenheng var at Oslo er Skandinavia og til og med Nord-Europas "Heroin-hovedstad".

Svar på kommentar | Varsle

Flaut
Jeg er heldigvis utflyttet fra Notodden, og de siste ukers hendelser har minnet meg på hvorfor. Det som fremkommer i media er stort sett det at byen har største andel arbeidsfør befolkning på trygd, samtidig den dyreste bilparken (noe som skurrer?) og nå rånere som begår kriminelle handlinger for å få lov til å fortsette sin forsuring av både bymiljø og miljøet som så. dessverre er det vel også dette som preger byen, og det er resultatet av flere års seleksjon av beboere. Hvem gidder vel å bli boende om man har litt videre perspektiv? Hva slags populistiske politikere er det da vi har som begynner å jatte med rånerne for å sikre stemmer- naturligvis miljøsinkene Frp. Jeg er bare flau. Og kommer ikke tilbake.

Svar på kommentar | Varsle

Kommentere denne saken?

Kommentere denne saken? Si din mening!
Artikkelen er i dag åpen for kommentering mellom kl 7:00 og 23:00.

Snarveier

Føremeldinger

Føremeldinger

Sjekk skiføret!

Lokalguiden

Lokalguiden

Søk etter lokale firma.

TV Guiden

TV Guiden

Sjekk hva som går på TV i kveld og fremover.

TelenTV

TelenTV

Klikk deg inn på vår nett-tv portal.

Skattelistene 2008

Søk i skattelistene
for 2008

Video »

Se flere videoer

Kulturkalenderen

+ Se alle oppføringer

» Registrer ditt arrangement!

Lørdag 13.03 "Rory Night Notodden"

Nyheter på tv/radio

Al Jazeera Int.: 05:30 Riz Khan
P1: 05:30 Dagsnytt
CNN: 05:30 WorldView
BBC World: 05:30 HARDtalk
Sky News: 05:30 Sky World Review & Business Report

» Gå til TV Guiden

Annonse